Dolegliwość Kręgosłup

• Asymetrie ramion
  • Asymetrie wału lędźwiowego
  • Asymetrie trójkątów talii

Skolioza to wada postawy w której kąt skrzywienia kręgosłupa przekracza 10 stopni. Nazywana  jest, nie do końca poprawnie, bocznym skrzywieniem kręgosłupa, ponieważ do skrzywienia dochodzi w trzech płaszczyznach.

Wada może być wrodzona, nabyta a także idiopatyczna (jej przyczyny nie się znane). Najczęściej skolioza ujawnia się u dzieci i młodzieży w okresach  gwałtownego wzrostu, spędzania dużej ilości czasu w nieprawidłowej pozycji, noszenia ciężkiego tornistra na jednym ramieniu. Innymi przyczynami skoliozy są między innymi zmiany w ośrodkowym układzie nerwowym, predyspozycje genetyczne, osłabienie mięśni przykręgosłupowych, niewłaściwe ułożenie miednicy; zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa.

Objawami, które mogą występować przy skoliozie są asymetrie:
  • w budowie łopatek (jedna większa od drugiej),
  • ramion, wału lędźwiowego,
  • trójkątów talii.

Ważne jest, aby szybko podjąć leczenie, ponieważ nieprawidłowe ustawienie kręgosłupa wiąże się ze zmianami w narządach wewnętrznych oraz deformacjami innych części układu kostnego np. klatki piersiowej co w zaawansowanych przypadkach może doprowadzić do niewydolności oddechowej.

Leczenie skoliozy jest długotrwałym procesem. Podczas indywidualnie dobranej terapii wzmacnia się gorset mięśniowy, wykonuje ćwiczenia oddechowe, elongacyjne oraz ćwiczenia zwiększające ruchomość klatki piersiowej.

healingRehabilitacja

Leczenie:

• terapia manualna;
  • ćwiczenia.

medical_servicesStosowane leczenie

Nie zwlekaj

Dowiedz się jak możemy pomóc