Dolegliwość Kręgosłup

Dyskopatia

• Ból, promieniujący wzdłuż dróg nerwowych
  • Mrowienie
  • Drętwienie
  • Niedowłady
  • Zawroty głowy

Problemy z kręgosłupem, dyskopatie, przepukliny postrzegane są jako schorzenia cywilizacyjne spowodowane siedzącym trybem życia, brakiem ruchu, nieprawidłową postawą ciała, urazami, przeciążeniami kręgosłupa w pracy wymagającej dźwigania oraz u sportowców.

Dyskopatia potocznie nazywana wypadnięciem dysku, spowodowana jest stopniową degeneracją krążków miedzykręgowych, czyli elementów znajdujących się w kręgosłupie między sąsiadującymi kręgami.

Krążek międzykręgowy składa się z dwóch części, pierścienia włóknistego i jądra miażdżystego. Pierścień włóknisty stanowi zewnętrzną część krążka międzykręgowego, ochraniającą znajdujące się wewnątrz jądro miażdżyste, które w 90% składa się z wody i zapewnia odpowiednią amortyzację.

Zmiany degeneracyjne pierścienia włóknistego przebiegają w kilku etapach, dochodzi do odwodnienia jądra miażdżystego, zostaje uszkodzona część pierścienia włóknistego, w efekcie jądro miażdżyste zaczyna się uwypuklać, może dojść do przerwania pierścienia i wypadnięcia jądra, taki stan wymaga zabiegu operacyjnego. Podczas uwypuklania się jadro miażdżyste powoduje ucisk na korzenie nerwowe, co doprowadza do powstania stanu zapalnego, obrzęku. Dyskopatia może wystąpić w odcinku szyjnym, piersiowym i lędźwiowym kręgosłupa.

Charakterystycznym objawem dyskopatii jest ból, który promieniuje wzdłuż dróg nerwowych np. jeżeli do dyskopatii dojdzie w odcinku szyjnym, ból promieniować będzie do kończyny górnej.

Objawy:
  • ból,
  • mrowienie,
  • drętwienie,
  • niedowłady,
  • zawroty głowy,
  • zaburzenia czucia powierzchownego,
  • bóle w okolicy potylicznej,
  • nudności,
  • spadek siły mięśniowej,
  • zaburzenia widzenia,
  • trudności z utrzymaniem równowagi,
  • problemy koordynacyjne.

Rehabilitacja umożliwia zmniejszenie ucisku przepukliny na korzenie nerwowe, redukcję stanu zapalnego, wzmocnienie mięśni i poprawę komfortu życia pacjenta.

healingRehabilitacja

Leczenie:

• ćwiczenia;
  • terapia manualna;
  • masaż;
  • plastrowanie dynamiczne.

Fizykoterapia tradycyjna:

• laser punktowy;
  • elektroterapia;
  • pole magnetyczne;
  • Sollux.

Fizykoterapia nowoczesna: