• GALWANIZACJA

Galwanizacja jest to zabieg fizykoterapeutyczny, w którym pacjent jest poddawany działaniu prądu stałego. Jest on umownie zaliczany do prądów małej częstotliwości (0-1000Hz). Z racji korzystnego wpływu na organizm pacjenta oraz szerokiego spektrum działania galwanizacja jest bardzo często stosowanym zabiegiem. Prawidłowo wykonana jest całkowicie bezpieczna.

Wskazania:
    Nerwobóle; przewlekle zapalenie nerwów, splotów i korzeni nerwowych; zespoły bólowe w przebiegu choroby  zwyrodnieniowej kręgosłupa; przewlekłe zapalenie mięśni; nadczynność, niedoczynność tarczycy; choroby reumatyczne; utrudniony zrost kostny; stany po przeszczepach; porażenie nerwów obwodowych.

JONOFOREZA

Polega na wprowadzeniu leku przez nieuszkodzoną skórę za pomocą prądu galwanicznego. Leczenie tym sposobem ma działanie miejscowe. Do zalet tego zabiegu należy przede wszystkim fakt, ze lek jest wprowadzany dokładnie tam, gdzie jest potrzebny jednocześnie nie obciążając układu pokarmowego i wątroby. Do jonoforezy stosowane są wyłącznie leki, które podlegają dysocjacji elektrolitycznej (rozpad substancji czynnej leku na jony – o ładunku dodatnim, kationy i ujemnym, aniony – pod wpływem przyłożonego prądu elektrycznego). Następnie jony transportowane są przez skórę do tkanek głębiej położonych wraz z prądem elektrycznym. Prawidłowo wykonana jonoforeza jest całkowicie bezpieczna.

Wskazania:
    stany po urazach mięśni i stawów; utrudniony zrost kostny; blizny; przykurcze; zaburzenia krążenia obwodowego; stany zapalne tkanek miękkich; bóle mięśni; zespoły bólowe stawów kończyn i kręgosłupa.

DIADYNAMIK

Prądy diadynamiczne należą do grupy prądów małej częstotliwości (0-1000 Hz). Składają się z serii powtarzalnych impulsów wywołujących określone reakcje mięśni i nerwów. Prądy impulsowe są wynikiem odpowiednio przerywanego prądu stałego.

Wskazania:
    choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa lub stawów; zapalenie okołostawowe; schorzenie układu nerwowego takiego jak nerwobóle; naczyniowe bóle głowy lub migrena; powikłania po urazach ścięgien, stawów, mięśni; choroba Raynauda; rwa kulszowa lub ramienna; półpasiec; odmrożenia; krwiaki lub wysięki; porażenie nerwu twarzowego

INTERDYN

Interdyn,  czyli  prądy   interferencyjne,   to   prądy   stosowane   w   zabiegach   leczniczych i w rehabilitacji. Zabiegi z użyciem prądu znalazły swoje zastosowanie w terapii wielu chorób, w tym w leczeniu bólu. Ich działanie polega na poprawie trofiki, zmniejszeniu napięcia    mięśniowego,    stymulacji    naczyniowo  –  ruchowej,    wydzielaniu      endorfin i rozszerzaniu naczyń krwionośnych.

Wskazania:
    choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa; porażenie nerwu twarzowego; półpasiec; choroba Raynauda; zaburzenia krążenia obwodowego; stany po urazach mięśni, stawów, kości; utrudniony zrost kostny; obrzęki, krwiaki, wysięki; odmrożenia.

PRĄDY TENS

Prądy TENS to inaczej przezskórna elektryczna stymulacja nerwów. Prądy TENS stosowane są głównie w terapii przeciwbólowej. Ich działanie polega na hamowaniu docierania bodźców bólowych do mózgu. Terapia nie prowadzi jednak do wyleczenia przyczyny występowania bolesności, a jedynie do złagodzenia objawów.

Wskazania:
    uśmierzenie bólów mięśniowych, pourazowych oraz  nerwobóli; zaburzenia zrostu kostnego; stymulacja mięśni szkieletowych; ból ostry lub przewlekły; napadowe migreny; stwardnienie rozsiane; osoby po treningach oraz prowadzące intensywny tryb życia.